loading...
فترت
منتظر بازدید : 404 شنبه 19 مهر 1393 نظرات (0)

به نام خدا

  دراین مطلب قصد دارم درباره شور و شعور حسینی بگم،برای درک ساده ی مطلب از یک مثال زیبا استفاده میکنیم:

   شور یعنی وسعت و شعور یعنی عمق،فرض کنیم یک محوطه به وسعت دریای خزر داریم اما با عمق یک وجب...آیا میتوان دراین همه آب شنا کرد و استفاده کرد؟حالا صرف نظر از خنکی آب و هوا.

   حالا فرض کنید که یک استخر داریم که با وسعت استاندارد برای مثال 200 متر مربع...دراین استخر عمق های مختلفی مثلا از 1 تا 4 متر داریم...آدم میتواند در این آب حسابی شنا کند و به قول معروف حالش را ببرد...

   درمورد امام حسین(ع) نیز چنین است...بعضی هستند که شور وصف ناپذیری دارند اما هنگامی که از آنها سوال شود که امام حسین کیست،خواهید که یا شناخت چندانی ندارند یا یک امام حسین برای خود بوجود آورده اند...

  حالا سوال این است که چقدر ما عمق داریم دراین موضوع؟چقدر ما امام حسین(ع) خود را میشناسیم؟همان حسینی که برای او میگرییم و عزاداری میکنیم؟...چقدر برای شناخت امام خود وقت گذاشته ایم؟

  حالا که با مثال بالا تفاوت شور وشعور را دریافتیم،سعی کنیم که وقت بیشتری برای شناخت امام خود بگذاریم...

   والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته...


منبع:این مطلب چکیده دریافتهای بنده از سخنرانی های حاج آقا دانشمند می باشد.

منتظر بازدید : 310 چهارشنبه 05 شهریور 1393 نظرات (1)
http://www.aviny.com/Occasion/Ahlebeit/Bastegan/Masoomeh/Veladat/88/Vije02.jpg

معصومه، یعنی قداست مریم و عصمت فاطمه و ادامه قصه غصه‏های زینب در جست‏وجوی برادر.
_______

میلاد نور دیده رضا، کعبه دل‏ها، حضرت معصومه علیهاالسلام خجسته باد!

امیدوارم که خداوند به یمن ولادت کریمه اهل بیت زلزله شهرستان را پایان دهد و این بلا را از ما دور بگرداند...الهی آمین...

 

منتظر بازدید : 355 شنبه 21 تیر 1393 نظرات (0)

بسم الله النور

سلام به ماه خدا…
سلام به ماه دلدادگی…
سلام به ماه رمضان …


http://www.algerie1.com/wp-content/uploads/2014/06/Ramadan-2014-Wallpapers-1.jpg

بارالها:سفره برکتت را گشوده ای تا من میهمانت شوم ای کاش قدر میزبان را بدانم . صدایی می اید ! اری صدای دفهای  فرشتگان است ، در اسمان شوری برپا شده است ، هیاهویی بپا شده است ، میلیاردها موجود انسان نما متوجه اتفاقی شده اند و آن ماه میهمانی خدا است . دلها یادش کرده اند  صدایش میکنند ، نور را نشان همه میدهند ،  ۳۰روز عاشقی و عشق بازی در راه است ، اما در این طریق همه حرمت میزبان را نگه خواهند داشت .

و من هنوز در کنار مسیر جاده ی منتهی به خدا در مانده ام  و منتظرم تا کسی دستم را بگیرد . الهی! توفیق ده رمضان امسال نامهای زیبات از همه وجودم برخیزه…. فرصت ده رمضان امسال شب قدر را قدر بدانم و درک کنم …. توفیق ده وقت سحر لحظه دلدادگیم باشد…. از لحظه سحر تا افطار تنها ذکرم برای تو باشد لحظه اخر غرق دروجودت  شوم…. عید فطر با تمام وجود حس کنم که ۱۱ ماه باقی مانده را هم رمضان خواهم دانست…. خدایا! کمکم کن ماه رمضان امسال برای من هم ماه رمضان باشد و ۱۱ ماه باقی مانده رمضانی بمانم……………….. 

خدایا در این ماه فرج آقا امام زمان (عج) را نزدیک بفرما ، سلامتی رهبر معظم انقلای امام خامنه ای  و به همه شیعیان جهان مخصوصا پدر و مادر ها ، برادر و خواهر ها و همسران و فرزندان ما عنایت بفرما . خدایا نسل بعد از ما را محب اهل بیت علیه السلام قرار بده . خداوندا به زندگی همه مسلمانان برکت عنایت بفرما و همه کاربران و اعضای سایت رهبران شیعه را که بودنشان نعمت است ونبودنشان غمی به بزرگی عالم سلامتی همراه با سرشاری عنایت فرما .

آمین یا رب العالمین

 منبع:سایت رهبران شیعه

منتظر بازدید : 286 سه شنبه 03 تیر 1393 نظرات (0)

                             لحظه ای دستت را روی رگ گردنت بگذار

                                                                            گذاشتی؟

                                     میبینی چقدر به تو نزدیک است!

                                                                        حالا فکرش رو بکن:

                                             *نحن اقرب الیه الیه من حبل الورید*(ق-16)

                                                    -و ما از رگ گردن نزدیکتریم-

                                       نزدیک تر از خودت به خودت!...و حتی نزدیکتر...


پ.ن:ببخشید دوستان ک مدتیه وب رو آپ نمیکنم.ان شالله به زودی به طور منظم وب رو آپ خواهم کرد.

منتظر بازدید : 397 چهارشنبه 30 بهمن 1392 نظرات (1)

 

قرآن
اون چیزی که مشخصه اینه که قرآنه و آیه 135 سوره نساء است اما نکته جالب دیگری داره و اون مکانشه :
این تصویر در دانشکده هارواد آمریکا نصب شده است ....

عکس از فرهنگ نیوز
منتظر بازدید : 399 یکشنبه 01 دی 1392 نظرات (0)

باز دگرباره رسید اربعین

جوش زند خون حسین از زمین

شد چهلم روز عزای حسین

جان جهان با فدای حسین

________________

یا امام زمان(عج)...

اربعین حسینی(ع) را به شما و شیعیان و منتظران راستین شما تسلیت میگویم...

منتظر بازدید : 317 چهارشنبه 22 آبان 1392 نظرات (0)

 

علی اصغر
عکس از شیعه نیوز 
توضیح : پسرکی با مهربانی کودکانه ، سعی در سیراب کردن حضرت علی اصغر دارد 
منتظر بازدید : 379 سه شنبه 14 آبان 1392 نظرات (0)

در بنى اسرائیل مرد نیكوكارى بود كه مانند خود ، همسری نیكوكار داشت مرد نیكوكار شبى در خواب دید كسى به او گفت: خداى متعال عمر تو را فلان مقدار كرده كه نیمى از آن در ناز و نعمت و نیم دیگر آن در سختى و فشار خواهد گذشت اكنون بسته به میل توست كه كدام را اول و كدام را آخر قرار دهى.
مرد نیكوكار گفت : من شریك زندگى دارم كه باید با وى مشورت كنم. چون صبح شد به همسرش گفت: شب گذشته در خواب به من گفتند نیمى از عمر تو در وسعت و نعمت و نیم دیگر آن در سختى و تنگدستى خواهد گذشت اكنون بگو من كدام را مقدم بدارم؟
زن گفت: همان ناز و نعمت را در نیمه اول عمرت انتخاب كن.
مرد گفت: پذیرفتم.
بدین ترتیب مرد نصف اول عمرش را براى وسعت روزى انتخاب كرد. به دنبال آن دنیا از هر طرف بر او روى آورد ولى هر گاه نعمتى بر او مى رسید همسرش مى گفت از این اموال به خویشان خود و نیازمندان كمك كن و به همسایگان و برادرانت بده و بدین گونه هر گاه نعمتى به او مى رسید از نیازمندان دستگیرى نموده و به آنان یارى مى رساند و شكر نعمت را بجاى مى آورد تا اینكه نصف اول عمر ایشان در وسعت و نعمت گذشت و چون نصف دوم فرا رسید بار دیگر در خواب به او گفتند:
خداوند متعال به خاطر قدردانى از اعمال و رفتار تو كه در این مدت انجام دادى همه عمر تو را در ناز و نعمت قرار داد و فرمود : 
- تا پایان عمرت در آسایش و نعمت زندگى كن

منتظر بازدید : 399 پنجشنبه 09 آبان 1392 نظرات (0)

 

گُر می گیری، گرمت می شود، گرما زیر پوستت می پیچد و تو سوختن را در سلول های احساست، حس می کنی. دماسنج دلت را که نگاه کنی، گرمای وجودت دستت می آید. انگار در اجاق رگ هایت هیزم می سوزانند. گرما بالاتر از حدّی است که برف چشم هایت را آب نکند و سماور هیئت ها را به جوش نیاورد. گرما بالاتر از حدّی است که زیر دیگ های نذری را روشن نکند.

داغ می شوی. محرم هنوز سوژه داغی است. نفس هایش گرم و عطرآگین است. انگار در ریه هایش اسپند و عود می سوزانند. هر سال صدای گام هایش، کوچه ها و خانه ها را هوایی می کند و با اولین دق البابش، در به رویش می گشایند و این گونه، عطر نفس هایش در پیراهن شهر می پیچد.

محرم، سیاه پوش داغی سترگ، از راه می رسد، داغی مثل آه بلند فرات و گلوی سوخته خورشید، مثل مجمر چشم هایی نگران و عطش هایی سربریده.

شانه های درختان باغچه تکان می خورد. گل ها لب به مرثیه می گشایند و نغمه های معطرشان تا هفت کوچه می پیچد.

کربلا، بذری است پاشیده در زمین محرم؛ بذری که پوسته اش را شکافته و آن قدر ریشه کرده و قد کشیده که شاخه هایش روی دیوار هر خانه ای به چشم می خورد و میوه هایش را هر سال اهالی خانه دستچین می کنند، میوه هایی که طعم داغش، دهانت را می سوزاند. درختی که ریشه هایش داغ نوشیده است و شاخه هایش گرمای دو آفتاب را در سلول هایش ریخته و در آوندهایش عطش جریان دارد، باید میوه ای بدهد که طعم عطش و آفتاب داشته باشد.

محرم، خیابان بزرگی است برای گم شدن. گاهی گم شدن، اتفاق قشنگی است؛ مثل قطره های بارانی که پس از باریدن در دل خاک گم می شوند، ولی پس از چند صباحی، در هیئت ساقه ای قد می کشند و زیستنی دوباره را تجربه می کنند.

محرم آغاز می شود. کوچه ها پیراهن سیاهشان را از صندوقچه ها بیرون می آورند. باید از خودم بیرون بزنم. محرم، خیابان بزرگی است.

 

منبع:hawzah.net

 

منتظر بازدید : 386 شنبه 06 مهر 1392 نظرات (0)

صدای اذان در کره زمین درتمام شبانه روز قطع نمی شود و در هرمنطقه ای که به پایان برسد بلافاصله در جای دیگری آغاز می شود . گفتن اذان 4 دقیقه زمان لازم دارد و زمین دارای 360 خط فرضی ازقطب شمال به قطب جنوب است که معادل 360 درجه می باشد .
هنگامی که برای مثال ظهر شرعی درخط 1 شروع می شود ، 4 دقیقه طول می کشد تا ظهر شرعی درخط 2 شروع شود ، و این مدت معادل زمانیست که در خط یک اذان گفته می شود به این ترتیب 360ضربدر 4 می شود 1440 دقیقه که معادل 24 ساعت است. 
( و این فقط یکی از اوقات اذان است ، اذان صبح و مغرب نیز به همین ترتیب است )


به نقل از مشرق نیوز
منتظر بازدید : 378 دوشنبه 25 شهریور 1392 نظرات (0)

جان فدای حرمت یار خراسانی من
چاره درد و غم و رنج و پریشانی من
می‌رسد نغمه‌ات از سبزترین پنجره‌ها
ای تو آرام دل خسته و طوفانی من

_________________

ولادت با سعادت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت
حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا را
بر عموم مسلمین گرامی تبریک عرض میکنم . . .

منتظر بازدید : 1038 دوشنبه 07 مرداد 1392 نظرات (1)

شب اول قدر دوستم به یه نکته جالب اشاره کرد که اگه خدا همه جا هست پس چرا قبله داریم؟منم تو اینترنت یه سرچ کردم و به نتیجه رسیدم،بدنیست شما هم با دلیلش آشنا بشوید.

سؤال این بود:

مگر خدا همه جا نیست پس چرا در موقع نماز خواندن باید حتما رو به قبله بایستیم؟!

 

جواب:

 نماز خواندن به طرف قبله، به این دلیل نیست که خداوند مکان یا جهت معیّنى دارد بلکه علتش این است که انسان به حکم این که جسم است هنگام نماز ناچار است به یک طرف بایستد، ولى اسلام خواسته از این موضوع حدّاکثر استفاده را براى تکمیل این عبادت (نماز) بنماید، زیرا همه مى دانیم که خانه کعبه قدیمى ترین مرکز توحید است. خانه اى است که به دست قهرمان توحید، ابراهیم خلیل (علیه السلام) تجدید بنا شده و مورد توجّه تمام راهنمایان توحید و پیغمبران خدا بوده است.

توجّه به این مرکز توحید، توجّه به خداست. درست است که خداوند مکانى ندارد، امّا کسى که مقابل چنین مرکزى بایستد از لحاظ روحی اتصال معنوی بیشتری می تواند به خدا داشته باشد و گویا خود را در پیشگاه او حاضر مى بیند.

علاوه بر آن، توجّه عموم مسلمانان جهان در هر شبانه روز پنج مرتبه به این مرکز مقدّس، روح وحدت و یگانگى را در دل و جان آنها پرورش مى دهد و به وحدت اسلامى و هماهنگى مسلمین جهان کمک مى کند و اجتماعات مختلف اسلامى را از شرق و غرب عالم به هم مربوط مى سازد و شوکت و عظمت آنها را ظاهر مى نماید. (1)

 

 

(1) برگرفته از کتاب: پاسخ به پرسشهای مذهبی، ناصر مکارم شیرازی و جعفر سبحانی

منتظر بازدید : 594 چهارشنبه 26 تیر 1392 نظرات (1)

  این داستانک خیلی کوتاه ولی بسیار پرمعنا هست،پیشنهاد میکنم این رو مطالعه کنید:

    حضرت موسی(ع) به خدا گفت:

     کاری کن تا از حرف مردم در امان باشم.

   خدا گفت:

    چگونه کاری را که نتوانستم برای خود انجام دهم برای تو انجام دهم؟؟؟؟

منتظر بازدید : 471 سه شنبه 18 تیر 1392 نظرات (1)

 

امام صادق علیه السلام فرمود:

خداوند روزه را واجب کرده تا بدین وسیله دارا و ندار (غنى و فقیر) مساوى گردند . . .

  


حلول ماه مبارک رمضان ، بهار قرآن ، ماه عبادتهای عاشقانه

نیایشهای عارفانه و بندگی خالصانه را به شما تبریک عرض میکنم . . .

التماس دعا

 


منبع عکس:اسلامیک پیکس

منتظر بازدید : 504 سه شنبه 18 تیر 1392 نظرات (0)

 

واقعا زیبا است و حتما بخونید.

**بازنشر با ذکر منبع مشکلی ندارد**

________________________________

 

رمضانم من و انوار هدی دارم من

مژده ی مغفرت از سوی خدا دارم من

نور تکریم به جان سعدا دارم من

عطر ترفیع به خاک شهدا دارم من

رمضانم من و بر خلق خدا داد رسم

خواب من طاعت و تسبیح بود هر نفسم

ماه من جلوه ای از خالق اکبر باشد

که ز شعبان و رجب نیز فراتر باشد

هر نمازم به جزا چند برابر باشد

روزه ی من سپر آتش محشر باشد

بر همه کا فر و مومن کرمم مشهود است

هر که بر دامن من چنگ زند مسعود است


به محض اعلام آغاز ماه مبارک رمضان پیام تبریک رو قرار میدم.

منتظر بازدید : 393 جمعه 17 خرداد 1392 نظرات (0)

شیطان به رسول خدا(ص)گفت:

 طاقت دیدن و تحمل 6 خصلت آدم را ندارم:

1-وقتی به هم میرسند سلام میکنند.

2-با هم مصافحه میکنند.

3-برای هرکاری انشاءالله می گویند.

4-ابتدای هرکاری بسم الله الرحمن الرحیم می گویند.

6-تا نام حضرت محمد را می شنوند صلوات میفرستند. 

 

 

عید مبعث مبارک!

 

تعداد صفحات : 3

درباره ما
Profile Pic
مهدی جان!ما به ظاهر منتظرانت ساده گرفته ایم آمدنت را...و همچنین ساده گرفته ایم انتظار را...ماراببخش. این پایگاه سعی براین دارد تا نمایش قطره ای از شوق منتظران را ب نمایش بگذارد...امیداست ک مورد رضایت خداوند و حضرت مهدی(عج)قرار گیرد... پیامک پایگاه: 30002223000127
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    پایگاه ما به چیزی بیشتر نیاز دارد؟
    مطالب وبلاگ را چگونه ارزیابی می کنید؟
    نمازتون قضا نشه

    صلوات سرا
    برای سلامتی و تعجیل در فرج آقا امام زمان (ع) و سربلندی امت اسلام و پیامبر اکرم (ص) صلواتی بفرستید و بر روی آیکون زیر کلیک کنید :
    <!--tools.7Learn.com : SalavatShomar Start-->
    <div id="slt-box8" style="text-align:center"></div>
    <script type="text/javascript" src="http://tools.7learn.com/code/slt/slt8.js"></script>
    <!--tools.7Learn.com : SalavatShomar End-->
    آمار سایت
  • کل مطالب : 351
  • کل نظرات : 98
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 78
  • آی پی امروز : 24
  • آی پی دیروز : 50
  • بازدید امروز : 100
  • باردید دیروز : 86
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 669
  • بازدید ماه : 2,106
  • بازدید سال : 10,813
  • بازدید کلی : 590,075
  • کدهای اختصاصی
    seyedrezabazyar
    ما را دنبال کنید

    Instagram

    Image result for ‫آیکون تلگرام‬‎

    بخش جنگ نرم

    جنگ امروز ما،
    جنگ نرم است.

    _گوشه ای از سخنان مقام معظم رهبری_


    چادر مشکی تو
    برایت امنیت می آورد
    خیالت راحت،
    گرگ ها همیشه به دنبال شنل قرمزی هستند...



    سامانه پیامکی فترت
    http://fatrat.persiangig.com/image/smart_phone_icon2.jpg
    آیه هفته

    قُلْ سِيرُ‌وا فِي الْأَرْ‌ضِ فَانظُرُ‌وا كَيْفَ كَانَ عَاقِبَةُ الَّذِينَ مِن قَبْلُ ۚ كَانَ أَكْثَرُ‌هُم مُّشْرِ‌كِينَ ﴿٤٢


    ترجمه:
    بگو: «در زمين بگرديد و بنگريد فرجام كسانى كه پيشتر بوده [و] بيشترشان مشرك بودند چگونه بوده است.» (۴۲)



    _سوره روم،آیه 42_